Groupe ESC Troyes and more - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Jamie Wensveen - WaarBenJij.nu Groupe ESC Troyes and more - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Jamie Wensveen - WaarBenJij.nu

Groupe ESC Troyes and more

Blijf op de hoogte en volg Jamie

24 September 2014 | Frankrijk, Troyes

Bienvenue!

Ik had beloofd dat ik elke week een berichtje zal gaan schrijven maar de tijd vliegt hier! Alweer 20 dagen geleden dat ik mijn laatste reisverslag getypt hebt. Sorry sorry

Nou, de intensieve Franse cursus zit erop en intensief dat was die zeker. Van maandag tot en met vrijdag 8 uur 's ochtends fris en fruitig in de klas zitten is niet echt ons ding zijn we achter gekomen. Op woensdag en donderdag meteen 2 presentaties over Nederland en over onze hobby. Gelukkig konden ze het onderwerp van onze hobby wel waarderen, namelijk: eten van sushi en tapas. Zaterdag hadden we om 10 uur (UITSLAPEN) Frans tentamen die even wat moeilijker was dan de lessen die we gekregen hadden. De lessen waren voor ons easiepiesie dus wij dachten dat tentamen komt helemaal goed. Niet dus.. Gelukkig vond ons aardige Franse leraar het niet erg dat we samenwerkten dus hebben we hem nog enigzins goed kunnen invullen.

Ondertussen zijn we 3 weken bezig met de normale lessen en hebben we al een presentatie erop zitten. Ik zat in een groepje met alleen maar Fransen waarvan er 1 Engels kon, echt fantastisch. Het was één groot drama maar we hebben zo goed als een Powerpoint in elkaar geflanst. Ik heb nu al zin in de volgende groep opdrachten....

Voorderest gaat het nog steeds goed hier en houden we het nog met elkaar uit. Hoe we dat doen? Geen idee! Bijna elke avond, net als ik naar bed wil gaan vliegt er weer een of ander vaag groot beest naar binnen die ergens gaat zitten waar wij niet bij kunnen. Super fijn dit. Staan we dan gewapend met een glas en een papiertje te gillen. Het is maar Frankrijk maar ze hebben hier HUGE beesten.

Morgen zijn we gelukkig een dagje vrij en gaan we fietsen door Troyes en willen we een paar foto's maken, aangezien we nog geen 1 leuke foto hebben gemaakt haha. Het is hier nog steeds mooi weer al wordt het wel ietsje kouder, maar we hebben niks te klagen.. Ook al doen we dat wel constant :)

Morgenavond zijn we uitgenodigd om mee te gaan bowlen met Franse studenten, dus we zijn benieuwd! Franse mensen nodigen al snel iemand uit hebben we gemerkt... Beetje vreemd maar wel aardig bedoeld! Deze zaterdag zijn we van plan om naar Parijs te gaan, aangezien het toch maar een uurtje met de trein is. Het wordt mooi weer dus we hebben er onwijs veel zin in!

Over 1 week precies lig ik weer in m'n eigen heeeeerlijke bedje en ik kan eerlijk gezegd niet wachten. Ik mis m'n lieve oudertjes en vriendinnen toch al wel een beetje en kan niet wachten om Bink ook eens te knuffelen. En natuurlijk: 2 en 3 OKTOBER.

Au revoir! Gros bisous XXXX

  • 25 September 2014 - 07:54

    Pap :):

    Hey meis!! 08.00.....Dat wordt thuis 07.30 uur bink uitlaten.... ;)

  • 25 September 2014 - 17:09

    Will:

    Hallo schat, leuk je verslag weer te lezen!! Ik kan mij voorstellen, dat je er niet altijd tijd voor heb! Of geen zin!! ..... Wat leuk dat jullie gaan bowlen!! Zo krijg je wel op een andere manier kontact, met je studie vrienden!!! Is toch wel leuk!! Is dat in die plaats zelf?? En wat leuk dat jullie Zondag naar Parijs gaan!! Vooral nog met dit weer! Dan is het nog gezellig om te doen!!.. Toen wij er waren was het echt koud!! Brr.. Weet je nog!! Maar leuk om veel dingen weer even te zien!! Ik vind het een hele mooie stad!! Heel sfeervol!!... Genieten jullie ervan!! Gaat opschieten he! Dat je deze kant op komt!! Nou Binky is soms ondeugend hoor!! Niets is veilig!!! Moet hem echt in de gaten houden! Sloper!!!! Ha ha!! Maar dat is maar tijdelijk! Maar toch! Van die rietenmand in de gang tot de tafelpoten aan toe!!!... Er zit echt een koppie op hoor!! En de buiten is ook alles onderhanden genomen door hem! Ieder groen dingetjes/ spinnetjes ect!!! Niets is veilig!! Maar dat is echt puppie gedrag!!! Maar gewoon aanpakken! Anders zit hij straks op de tafel, en je ouders eronder!!!! Ha ha !!!!!...... De nachten slaap hij gewoon lekker door! Ik wil vaak uitslapen! Dat is er niet meer bij !! (Korte nachten voor mij)!! Ga volgende week wel even inhalen!!!! Als hij zo,n dolle bui heeft om te spelen!! Blijft hij gaan hoor!! Maar als je dat snuitje ziet!! Is een poeppie!!!... Nu ligt hij ook gestrekt op de bank!! Net gegeten / uitgelaten!! Helemaal af!! Dus rust in de tent!!!!!..... Nou schat een heel fijn weekend! Genieten jullie ervan! En goeie reis vlg. week, Misschien zie ik je nog even!! Knuffel van Bink!!! En Xxxxx van mij!!! Doeiiiiiii. Ook Kelly de groetjes!!!.........

  • 25 September 2014 - 17:17

    Will:

    Misschien heb je geluk! Bink kwam vanmorgen ook om half 9 !!!!!!!.... Ha ha!!..... xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Troyes

Troyes 2014

5 maanden studeren in Troyes!

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2014

Troyes so far

24 September 2014

Groupe ESC Troyes and more

04 September 2014

La première semaine

28 Augustus 2014

Bonjour France

26 Augustus 2014

Viva la France!
Jamie

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 2549

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Troyes 2014

Landen bezocht: